"Unzhur maa qaala walaa tanzhur man qaala.." [Ali ra]

Monday 27 December 2010

Doa Nabi Daud

Ya Allah sesungguhnya aku memohon kepada Mu, cinta Mu dan cinta orang-orang yang mencintai Mu serta cinta yang dapat mendekatkan aku kepada cinta Mu.
Ya Allah apa yang Engkau anugrahkan kepadaku dari apa-apa yang aku cintai, maka jadikanlah ia sebagai kekuatan bagiku tentang apa yang Engkau cintai, dan apa-apa yang Engkau singkirkan dariku dan apa-apa yang aku cintai, maka jadikanlah ia kekosongan bagiku
Ya Allah jadikanlah cinta Mu sesuatu yang paling kucintai daripada cintaku kepada keluargaku, hartaku dan air dingin saat dahaga
Ya Allah buatlah aku mencintai Mu,Malaikat-malaikat Mu, Nabi-Nabi Mu, Rasul-Rasul Mu, dan hamba-hamba yang shalih
Ya Allah hidupkanlah hatiku dengan cinta Mu dan jadikanlah aku bagi Mu seperti yang Engkau cintai
Ya Allah jadikan aku mencintai Mu dengan segenap hatiku dan ridho kepada Mu dengan segala usahaku
Ya Allah jadikanlah segenap hatiku bagi Mu dan seluruh usahaku didalam keridhoan Mu
(HR Tirmidzi)

No comments:

Post a Comment